Donnerstag, 26. Januar 2012

One of the many reasons why I love Blusherine

Blusherine and I kind of met on the internet. We are both Austrian bloggers who share the same passion for makeup and the pretty things in life. Meeting bloggers offline can sometimes be disappointing but in Blusherine's case we instantly clicked. As time went by Blusherine joined the Hippo-Club and brought a lot of joy and happiness to my life for she is a positive person. This may sound cheesy but I am very proud to call her my friend and hippo sister.

This week Blusherine blogged about her new shoes she got when she was on vacation and I instantly fell in love with them. Falling in love with shoes is something I do all the time. Unfortunately the price of these shoes turned me off but I could not let this go. I went on the internet and started researching these pair of shoes and well, I found them. Today they arrived and I am very excited about them.

I never mentioned this before but I do own more than 250 pairs of shoes. Well, now I own even more than 250 pairs ... Besides makeup shoes are a huge hobby of mine, alas both of my passions are pretty money-consuming.

Blusherine suggested serveral times that I should blog about my shoes, maybe because she is curious about my numerous pairs. So this is kind of the beginning of a new series on my blog, the series about my shoes.

Usually I don't keep the boxes my new shoes come in but I really like the cute pink Fornarina box. This could make a great addition to my boudoir. What do you think, should I keep the box?

I bought these beauties online via Amazon for 67,93 Euros which is a pretty good bargain. Blusherine paid 130 Euros for hers.
Although they are stiletto pumps they are very comfortable to wear once you managed to put them on. They may not be business appropriate but worn with a suit they look quite classy.

Thank you, Blusherine for inspiring me and for sharing your great taste in shoes with me and the rest of the world!

Kommentare:

  1. I'm so happy that I got the chance to know Blusherine as well. She really is such a nice, sweet and beautiful person!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. she is a great girl, I am glad you like her too!

      Löschen
  2. Yay!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    You're so sweet, thank you!!
    Lovely blogpost, I would love to see more shoe posts, would LOVE TO!!!
    And YES, keep the box!! I kept mine!
    So we'll go coordiated next time we go out, two Hippo sisters in - wait, what did one of my readers say... - amazingly hot shoes!! :-))
    xoxo
    Blusherine

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. you're very welcome! I'm going to keep the box and put it in my boudoir.
      we have to get another pair of these shoes for nyota as well.

      Löschen
  3. @Biba: oh now come on I am really blushing now!! Blusherine is blushing!! :-)) Thank you Biba, it was fun runnig around Vienna trying to get to all the fun makeup places!!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. *rofl* blusherine is blushing! das solltest du dir patentieren lassen.

      Löschen
  4. Die Schuhe sind wunderwunderschööööönn, da wird man ja fast schwach. Aber dann packt mich mein gesunder Menschenverstand: ich kann mit hohen Schuhen einfach nicht gehen, ich habe noch nie länger als 2 Stunden durchgehalten und besitze kein einziges paar hohe Schuhe. Was für eine Schande als Frau.
    Ich finde hohe Schuhe strecken unglaublich, und man sieht plötzlich so dünn aus, das gefällt mir auch total gut, mit den Schuhen wäre ich 1,80 groß^^ aaaachhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, sind die schööön^^

    jA, Blusherine ist wirklich süß^^

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. meine freundin nyota hat mir beigebracht in diesen hohen dingern zu laufen. es ist ganz einfach: das programm startet damit, dass du dir bequeme keilabsatzschuhe kaufst und mit denen laufen 'lernst'. wenn du dich mit denen sicher fühlst, steigst du auf absätze um.
      bei vielen hohen schuhen ist es unmöglich lange drin zu laufen, aber dieses modell hier ist wirklich super, weil es sehr bequem ist. man glaubt gar nicht in hohen schuhe zu gehen.

      Löschen
  5. Also wenn du die Box nicht behalten willst, dann nehm ich sie - nicht wegschmeißen! Ich hab mich auf den 1. Blick darin verliebt! *-*

    (Ich wollte schon fragen: Ist es Blasphemie, wenn mich die Box 100x mehr interessiert als die Schuhe? *hust* ^^")

    Ach und ein großes Hippo-Gruppen-Kuscheln... *Busherine und Lilly umarmt* :-)
    *Hört-Hört* =)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. wenn dir die schauhe nicht gefallen, ist das kein problem. geschmäcker sind unterschiedlich. die schachtel werde ich behalten (und ich hoffe sie überlebt den umzug).
      HIPPO GRUPPENKUSCHELN!!!!!

      Löschen
    2. jaaaa!!! hippo gruppenkuscheln!! ;))

      die schuhe sind wunderschön, ich will mir die jetzt auch kaufen! und diese box ist auch total hübsch!

      Löschen
  6. die schuhe sind der hammer!!!
    kenn blusherine zwar nicht so gut wie du, hab mag sie auch auch gerne :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. unglaublicher weise sind sie sensationell bequem. also wenn du auf der suche bist nach einem guten paar schuhen, dieses paar ist empfehlenswert.

      Löschen
  7. Sehr coole Schuhe! Ich bin neidisch:-)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. du musst nicht neidisch sein, bei amazon kannst du dir ja auch ein paar bestellen! ;-)

      Löschen
  8. WOW! Die sind echt phänomenal!
    Liebe Grüße :)

    AntwortenLöschen
  9. Die Schuhe sind toll ,die sind von vorne bis hinten perfekt!!!
    Freu mich richtig auf die neue Rubrik auf deinem Blog ,juhu .. Schuhe anschauen :)

    LG :*

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. danke, das erstaunliche an diesen schuhen ist, dass sie so bequem sind. das hätte ich nie gedacht.
      ich bin schon am überlegen wie ich diese neue blog-robrik gestalte, da ich momentan durch meinen umzug wenig zeit habe looks zu schminken.

      Löschen
  10. Ich fand die schon bei Blusherine schön! Schön, dass Du sie auch noch bekommen hast; noch dazu zu diesem Schnäppchenpreis.
    Liebe Grüße.

    AntwortenLöschen