Sonntag, 15. August 2010

Scottland pictures

We got back from Scottland yesterday and I wanted to share some impressions with you. Unfortunately we did not see nessie but I fell in love with Scottland and will for sure return.

The above picture shows St. Andrew's cathedral in St. Andrews. The place was weird because it looked like a giant graveyard but was a cathedral hundreds of years ago.

This is Dunnotar castle, the castle I liked best. Maybe because its located next to the sea and I love the nothern sea.

Another cathedral - I forgot the name. Information overload ;-)

Urquart castle/ Loch Ness

I did not see nessie, but the lake was beautyful.

The above picture shows the castle of Elin Donan - maybe you know it from the Highlander movies.
This is lock Lomond in sunlight. We had the best Scottish weather ever, just one day of rain.

This is Edinbourgh castle. There were so many tourists there that I could not take good pictures.

When we visited Glasgow the World Piping Championships were held there. I love pipe music so it impressed me very much.
Statue of William Walace - thank God he does not look like Mel Gibson!

At the moment the fringe festival takes place in Edinbourgh. There are musicians and showacts everywhere. Unfortunately we did not have enough time to see everything we wanted to see but I'm sure I will be coming back because I lost my heart to Scottland.

Kommentare:

  1. wunderschöne Fotos =)
    An den meisten Ecken auf den Bildern war ich selbst schon...wenn ich das so sehe bekomme ich Fernweh *seufz* Ich muss unbedingt mal wieder nach Schottland^^

    AntwortenLöschen
  2. Willkommen zurück Lilly, und danke für die schönen Bilder. :)
    Hach, ich schwärme schon ewig für Schottland, respektive für die Geschichte dieses Landes. Möchte auch gerne diese geschichtsträchtigen, alten Schlösser besuchen, und mir diese traumhaft schöne Kulisse ansehen. :)

    AntwortenLöschen
  3. Ahh, tolle Urlaubsimpressionen! Hoffe du hast dich gut erholt im hohen Norden!

    AntwortenLöschen
  4. sehr schöne Bilder und ich beneide dich um die Dudelsack Meitserschaft, auch ich mag die Musik..

    AntwortenLöschen
  5. @ blusherine: auf jeden fall habe ich mich gut erholt. dank der temperaturen bin ich nicht mal ins schwitzen gekommen, als ich die stufen zu diversen türmen erklommen habe.

    AntwortenLöschen
  6. Klasse! Das wäre auf jeden Fall noch mal ein Reiseland für mich. Irland ist auch wunderschön (und so grün), da war ich schon. ;-)

    AntwortenLöschen
  7. Danke für die tollen Fotos (hab die Motive auch alle schon im Original gesehen)... mein Schottland-Urlaub beginnt nächste Woche, und ich freue mich schon riesig, werde bestimmt auch wieder ganz viele Fotos machen! Luisa

    AntwortenLöschen